Salı, Kasım 29, 2005

geceyarısı yazıları



***keyfim yok kaç zamandır...
***istemediin rüyalar bukadar
etkiler mi seni de?...hele üstüste
gecelerce peşini bırakmadıysa...
bırakın peşimi artık...yok işte...
gidin...

***kadıköy deydim bugün...
bahariyede dolaştım...
moda tramvayı geçti yanımdan...yakıştı bahariye ye tramvay...
sine
malarına baktım bahariye nin...
Süreyya sineması vardır...

eski opera binası...bahariye nin en sevdiim sineması...
perdesi çok büyük ve içeri girdiinde kırmızı ışıklı ortam ve
duvarlarda ki ve tavanda ki motifler sizi film başlıana kadar
bambaşka diyarlara şölee bi alıp götürüo..."aşık şekspir"de
(sanırım ordaydı...)
vardı ya bi tiyatro salonu balkonlu....onun gibi...
Rexx var bide kadife sokaıın girişinde (barlar sokaıda denir)
hiç sevmiorum ben o sinemayı...bi sebebi yok aslında
düşününce...adı kötü(rexx gel olum...kçu kçu...tut...) bide örenciyken
rexx e gitmezdik çünkü normal sinemalardan daa pahalı olurdu bilet fiyatları...
hala öylemi bilmiorum...gidecek olsam Süreyya ya giderim
yine zaten...bide bahariye sineması vardı...şimdiyok...
değişmiş adı...eskiden amerikan filmlerinin oynatılmadıığı
festival sinemasıydı
"
euroimages" ın filmleri oynardı...ödüllü türk filmleride...
ama artık amerikan vizyon filmleri oynuyo sanırım...
***kadıköy çarşıya gittiimde akmar a uğramadan etmezdim...
ama bugün uğrayamadım...akmar da çarşının ordan girdikten
sonra yalıboya resim malzemesi satan amcanın yanındaki
dükkanın vitrinine bakarım...ilginç bişiiler varsa alırım...hani
taksim deki ortaoyuncuların olduu pasajda da varya hani
(limanıda severdim eskiden) tahta kediler,kurbaalar, kedili takvimler
ve yine boy boy tahta kedi maketleri vb....satan bi dükkan... gümüş kolyeler,
yüzükler,tütsüler, avizeler, çantalar buda heykelleri...herneyse bisürü şey işte...
eğlenceli dükkanlar...bisürüşey...
eskiden kadıköy çarşısın da ki dip çıkışta da vardı
böle bi mekan..ama artık yok...tutunamamışlar...
(tutnamayanlar..O.Atay geldi aklıma)...

***kadıköy eski bi sevgili....
kapısını kapatmayan....
ilk göz ağrısıdır...
unutulmayan...
her şekilde sevilen..................................
(Süreyya Sineması)

((***özlemek ahlaksızlıktır(!?) demişti Altay Öktem...haklı olabilir mi??...))

5 Comments:

Blogger passive said...

süreyya sinemasına gitmiştim bi kez ve çok sevmiştim orayı (emek e benzediği için biraz)......
gözümden kaçmış , kadıköyle ilgili sevdiğim bir şey varmış :P

Kasım 29, 2005  
Blogger Lafazan said...

süpper şahane olmuş bu renkler! ellerine sağlık!

Kasım 30, 2005  
Anonymous Adsız said...

Yazı bir yerlere ve bir zamanlara görürdü beni.. ben o zamanlar çok mutluymuşum... ağzıma baylan'ın cup griye sinin tadı dahi geldi...

Kasım 30, 2005  
Blogger Mathy said...

ben hiç gitmedim süreyya ya ..tez vakitte onu da denemeli..

Aralık 01, 2005  
Blogger Mathy said...

a.ö ye bu sefer katılmıyorum ben..özlemek bence insanın kendine acı çektirmesidir...özlememek için elinden geleni yapabilir mesela.

Aralık 01, 2005  

Yorum Gönder

<< Home

eXTReMe Tracker